czwartek, 31 sierpnia 2017

Sniadaniowe smoothie o smaku szarlotki.


Brrr...dawno juz nie bylo u nas tak chlodnego i deszczowego dnia. Padalo cala noc, teraz tez pada... Gdybym nie musiala wyslac Mlodego do szkoly (u nas juz wczoraj skonczyly sie wakacje) wcale nie wstawalabym z lozka :) Na taki poranek jak dzis najlepsze jest geste i kremowe smoothie. Smoothie o smaku szarlotki :) Wystarczy kilka skladnikow i mozna wyczarowac pozywne (dzieki platkom owsianym) i sycace sniadanie. No i ten smak... :) Goraco polecam.



Sniadaniowe smoothie o smaku szarlotki
*inspiracja: "Zielone koktajle"

Skladniki na 1-2 porcje:
4 lyzki platkow owsianych
2 jablka
1 banan
2 lyzeczki cynamonu
1/2 lyzeczki kardamonu
250-350 ml mleka owsianego

Banana obrac ze skorki, pokroic w plasterki. Jablka umyc, obrac, usunac gniazda nasienne, pokroic w kawalki.

Wlozyc owoce do kielicha blendera, wlac mleko owsiane. Wsypac platki owsiane, mielony cynamon i kardamon. Zmiksowac wszystko do uzyskania jednolitej konsystencji.

Przelac smoothie do szklanek i podawac.


poniedziałek, 21 sierpnia 2017

Letnia salatka z pomidorami, nektarynkami i mozzarella.



W tej salatce zakochalam sie od pierwszego kesa :) Bo jak mozna jej nie lubic, skoro znajdziemy w niej tyle dobroci: dojrzale pomidory, serca salaty rzymskiej, pikantna rukole, slodkie nektarynki, ser mozzarella i slona szynke parmenska... Ta salatka jest naprawde wspaniala, bardzo letnia a wszystkie smaki wspolgraja ze soba idealnie. Goraco polecam :)



Letnia salatka z pomidorami, nektarynkami i mozzarella
*inspiracja: "Lecker" 7+8 (2017)

Skladniki na 4 porcje:
400 g pomidorow
3 nektarynki (ok. 400 g)
1 serce salaty rzymskiej
1 peczek rukoli
1/2 peczka bazylii
125 g sera mozzarella
70 g szynki parmenskiej w cienkich plasterkach
6 lyzek octu balsamicznego
2 lyzki oliwy
sol morska
swiezo mielony czarny pieprz
1 bagietka (do podania)

Pomidory i nektarynki umyc, osuszyc. Pomidory pokroic na plasterki, nektarynki w cwiartki. Salaty umyc, osuszyc. Salate rzymska pokroic w paski. Bazylie rowniez umyc, osuszyc, oderwac listki od galazek. Mozzarelle i szynke parmenska porwac na kawalki.

Przygotowac sos: ocet balsamiczny wymieszac z oliwa, dodac sol i pieprz do smaku.

Na talerzach ulozyc plasterki pomidorow, salaty, nektarynki i szynke parmenska. Polac sosem, posypac listkami bazylii. Podawac z bagietka.





czwartek, 17 sierpnia 2017

Zupa z cukinii z ryzem i serem feta.


Cukinia to jedno z moich ulubionych warzyw. Lubie ja za jej smak i za to, ze mozna ja przygotowac na wiele sposobow. Jakis czas temu zrobilam zupe z cukinii z ryzem i serem feta. To taka letnia zupa, delikatna i pyszna, ktora swietnie smakuje z dodatkiem bagietki lub chleba fladen. Goraco polecam :)

Polecam Waszej uwadze tez inne dania z cukinia: pizze z cukinia, tymiankiem i skorka cytrynowa (klik), makaron z pistacjowym pesto i panierowana cukinia (klik), spaghetti z cukinia, serem feta i mieta (klik) oraz cukinie faszerowana ryzem, koryntkami i piniami (klik).



Zupa z cukinii z ryzem i serem feta

Skladniki na 4 porcje:
2 mlode cukinie
1 czerwona papryka
1 cebula
2 zabki czosnku
2 galazki tymianku
2 lyzki oliwy
150 g ryzu dlugoziarnistego
1 l bulionu warzywnego
2 lyzeczki koncentratu pomidorowego
100 ml smietany kremowki
1 lyzeczka mielonej slodkiej papryki
100 g sera feta
sol morska
swiezo mielony czarny pieprz

Cukinie umyc, osuszyc, pokroic w kostke. Papryke umyc, usunac pestki, rowniez pokroic w kostke. Cebule i czosnek obrac, drobno posiekac. Tymianek oplukac, osuszyc, oderwac listki od galazek.

W duzym garnku rozgrzac oliwe, wrzucic cebule, czosnek i tymianek, smazyc az warzywa beda miekkie. Dodac cukinie i papryke, krotko razem podsmazyc. Wsypac ryz, wlac bulion i zagotowac. Dodac koncentrat pomidorowy, wymieszac i gotowac zupe pod przykryciem na malym ogniu przez ok. 20 min. (az ryz bedzie miekki).

Wlac smietane, wymieszac. Przyprawic zupe do smaku sola, pieprzem i mielona papryka. Przelac zupe na talerze. Podawac posypana pokruszonym serem feta z dodatkiem bagietki lub chleba fladen z sezamem.






poniedziałek, 14 sierpnia 2017

Smoothie szpinakowo-bananowe z mango i ananasem.


Witajcie :) Wracam po kolejnej, troszke dluzszej przerwie spowodowanej nie tylko urlopem ale tez brakiem internetu. Mam dzis dla Was przepis na zielone smoothie. To koktajl idealny na poczatek dla osob (takich, jak ja), ktore chcialyby zdrowiej sie odzywiac i pic wiecej "zielonego" :) Jest mega pyszny, slodki, po prostu idealny. Dojrzale banany (takie z ciemnymi plamkami na skorce, sa wtedy mega slodkie) mozna zamrazac. W tym celu obieramy banany ze skorki i kroimy na kawalki lub w plasterki. Ukladamy je nastepnie jedna warstwa na blasze i wstawiamy do zamrazalnika. Kiedy zamarzna przekladamy je do woreczkow strunowych. Mozna tez po prostu wlozyc plasterki bananow od razu do torebek, ulozyc je na plasko i wlozyc je (rowniez na plasko) do zamrazalnika. Smoothie najlepiej jest wypic od razu po przygotowaniu. Mozna tez przechowywac je w lodowce w zakreconym sloiku przez 48 godz. Goraco polecam :)


Smoothie szpinakowo-bananowe z mango i ananasem
*inspiracja: Jen Harris, Judah Sellner "Simple green Smoothies" (ang. klik)

Skladniki na 2 porcje (dwa sloiki o pojemnosci 500 ml):
2 garscie swiezego szpinaku
500 ml wody
150 g mango, pokrojonego w kostke
190 g swiezego ananasa, pokrojonego w kostke
2 banany (najlepiej wczesniej zamrozone)

Szpinak porzadnie umyc, odciac ogonki, osuszyc. Szpinak przelozyc do blendera, wlac 500 ml wody, zmiksowac do uzyskania gladkiej konsystencji.

Dodac mango, ananas i banana, ponownie zmiksowac na gladko. Przelac smoothie do szklanek lub sloiczkow, podawac od razu po przygotowaniu.

Rada: dobrze, jak ktorys ze skladnikow jest wczesniej zamrozony, wtedy smoothie po zmiksowaniu jest przyjemnie chlodne