czwartek, 21 kwietnia 2016

Muffinki z kokosem, truskawkami i czekolada.


Witam Was serdecznie :) Postanowilam wreszcie przerwac ciesze panujaca na blogu i opublikowac kolejny post. W mojej kuchni nadal niezbyt duzo sie dzieje (mam nadzieje, ze niedlugo sie to zmieni:) ale mam jeszcze kilka zaleglych przepisow, ktorymi chce sie z Wami podzielic. W sklepach juz od jakiegos czasu mozna dostac swieze truskawki wiec ten przepis bedzie w sam raz dla tych osob, ktore chca szybko przygotowac cos slodkiego do poobiedniej kawy :) Bo coz moze byc prostszego niz muffinki? :) I do tego takie pyszne... z kokosem, czekolada i truskawkami... Goraco polecam :)


Muffinki z kokosem, truskawkami i czekolada
*inspiracja: C. Barcomi "Backen"

Skladniki na 12 muffinek:
250 g truskawek
100 g wiorkow kokosowych
125 g gorzkiej czekolady, grubo posiekanej

Mokre skladniki:
125 ml oleju slonecznikowego
150 g cukru
2 jajka, lekko rozmacone
175 ml mleka
1 op. cukru waniliowego

Suche skladniki:
420 g maki pszennej
1 lyzeczka proszku do pieczenia
1/2 lyzeczki sody oczyszczonej
1/2 lyzeczki soli

Piekarnik rozgrzac do temp. 190°C. Forme do muffinek wylozyc papilotkami.

Truskawki umyc, usunac szypulki, osuszyc, pokroic w plasterki. Wiorki kokosowe wsypac do miski, dodac truskawki, lekko wymieszac aby truskawki byly obtoczone w wiorkach.

Do duzej miski wlac oliwe, dodac cukier, wymieszac. Nastepnie dodac rozmacone jajka, mleko i cukier waniliowy, wymieszac.

Suche skladniki wymieszac ze soba w drugiej misce, dodac do mokrych skladnikow. Wymieszac lekko za pomoca silikonowej szpatulki (tylko do polaczenia skladnikow). Dodac truskawki w wiorkach kokosowych i posiekana czekolade, delikatnie wymieszac.

Za pomoca lyzki nakladac do papilotek porcje ciasta. Wstawic do nagrzanego piekarnika i piec 18 min.(sprawdzic za pomoca drewnianego patyczka, czy muffinki sie upiekly). Zostawic muffinki przez 10 min. w formie a nastepnie wyjac wystudzic na kuchennej kratce.