Krupnik z kaszy jeczmiennej z ziemniakami.


Krupnik to zupa, ktora albo sie kocha, albo nienawidzi :) Ja naleze do tej pierwszej grupy i krupnik moglabym jesc co drugi dzien. Moj synek natomiast krupniku nie lubi i ciagle sie dopytuje, co w tej zupie plywa :) Dzis podaje Wam przepis na moj ulubiony krupnik, taki jak pamietam z dziecinstwa. Ugotowany na skrzydelkach drobiowych (kto chce moze dodac rowniez wolowine), gesty i sycacy. Polecam :)



Krupnik z kaszy jeczmiennej z ziemniakami

Skladniki na 4 porcje:
100 g kaszy jeczmiennej
peczek wloszczyzny (bez kapusty)
4 ziemniaki
1 cebula
3 skrzydelka drobiowe
4 lyzki oleju
2 liscie laurowe
4-5 ziarenek ziela angielskiego
4-5 ziarenek pieprzu
2 listki laurowe
2 lyzki posiekanej natki
sol
mielony pieprz

Wloszczyzne obrac, umyc, osuszyc. Pietruszke i seler pokroic w kostke, pora w krazki a marchewke w polplasterki. Cebule obrac, drobno posiekac. Kasze oplukac na sitku pod biezaca woda.

W garnku rozgrzac olej. Wlozyc wloszczyzne z cebula i smazyc przez 3 min., ciagle mieszajac. Dodac ziemniaki i mieso, kasze jeczmienna, listki laurowe, ziele angielskie i ziarenka pieprzu. Doprawic do smaku sola i mielonym pieprzem, wlac 5 szklanek wody.

Zagotowac i gotowac na wolnym ogniu, pod przykryciem, przez ok. 45 min. Krupnik rozlac do miseczek lub na talerze. Posypac posiekana natka.


Komentarze

Marcelina pisze…
Jak ja dawno nie jadłam krupnika :)
Chyba ostatni raz u Babci z jakieś 10 lat temu. A należę do grupy, którzy uwielbiają ją :)
Unknown pisze…
Prezentuje się wspaniale! :)
Majana pisze…
Smaczna, jesienna, rozgrzewająca zupka :)
No właśnie, słyszałam, że są osoby które nienawidzą krupniku, ale zupełnie tego nie rozumiem ;-)
Moja zupa nad zupami!
Marzynia Mamcia pisze…
Ja też jestem w grupie wielbicieli, a ten wygląda bardzo smakowicie :-)