Ryba po grecku.


Tego dania chyba nikomu nie trzeba przedstawiac ;) Ryba po grecku jest bardzo popularna w kuchni polskiej i zawsze pojawia sie na naszym wigilijnym stole. Mozna ja jesc na cieplo i zimno - ja zdecydowanie wole na zimno. Lubie tez kiedy rybe przykrywa gruba kolderka z duszonych warzyw, jest wtedy jeszcze lepsza. Polecam :)


Ryba po grecku

Skladniki na 10 porcji:
1,5 kg filetow z mintaja, morszczczuka lub halibuta
5-6 marchewek
2 pietruszki
1/2 korzenia sredniego selera
3 cebule
cytryna
maly koncentrat pomidorowy
3-4 ziarna ziela angielskiego
lisc laurowy
oliwa do smazenia
maka do obtoczenia ryby
sol
pieprz

Cytryne pokroic na cwiartki. Ryby podzielic na porcje, przyprawic sola, pieprzem, skropic sokiem z jednej cwiartki cytryny, schlodzic w lodowce przez 20 min.

Marchewki, pietruszki i seler obrac, zetrzec na tarce o duzych oczkach. Cebule grubo posiekac.

Na glebokiej patelni rozgrzac oliwe, wrzucic warzywa, przesmazyc. Po kilku minutach wlac 1 szkl. wrzacej wody, wycisnac reszte cytryny. Przyprawic sola i pieprzem. Dodac lisc laurowy i ziele angielskie. Na koncu dodac koncentrat pomidorowy i dusic na malym ogniu przez 15 min., nastepnie zdjac z ognia i pozostawic pod przykryciem.

Ryby obtoczyc w mace i usmazyc na rumiano na rozgrzanej oliwie. Wylozyc rybe na polmisek, na wierzchu rozlozyc podduszone warzywa (ryba ma byc nimi calkiwicie przykryta). Podawac na cieplo lub zimno jako przystawke.

Komentarze

Łucja pisze…
Pyszna :) obowiązkowa pozycja na świątecznych stołach! Koniecznie pod warzywną pierzynką :)
Zuzanna Ploch pisze…
Moja Mama robi ją tak samo. Uwielbiam to danie :)
Kamil pisze…
super przepis na rybkę :)
Amber pisze…
Ja ją kocham!
Pysznie podałaś.
Patrycja Reszko pisze…
To z pewnością moja ulubiona ryba...
Dorota Smakuje pisze…
uwielbiam to dania!
Ja też wolę ją na zimno. Wtym roku zresztą nie dałam rady przygotować, ale nadrobie w przyszłym!