Sernik z kakaowo-kawowa kruszonka.


Dzis kolejny przepis na sernik, ktory koniecznie musialam wyprobowac. Polecam go Waszej uwadze w tym przedwiatecznym czasie :) Delikatny, kremowy, na kakaowym spodzie, z chrupiaca kakaowo-kawowa kruszonka. To wlasnie dodatek kawy sprawia, ze sernik smakuje wyjatkowo. Goraco polecam :)


Sernik z kakaowo-kawowa kruszonka
*inspiracja: "Lisa" 2 (2010)

Skladniki na tortownice o srednicy 26 cm:
Kruche ciasto:
150 g maki pszennej
szczypta soli
80 g zimnego masla
1 lyzka kakao w proszku
1 jajko
40 g cukru

Masa:
500 g chudego kremowego sera (20% tluszczu - dalam quark)
4 jajka
160 g cukru
2 op. cukru waniliowego (dalam cukier z prawdziwa wanilia)
3 lyzki maki ziemniaczanej
250 g serka mascarpone

Kruszonka:
125 g maki pszennej
1 lyzka kakao w proszku
1 lyzeczka rozpuszczalnej kawy (w proszku)
100 g cukru
100 g masla

ew. cukier puder do oproszenia sernika

Przygotowa kruche ciasto: make wymieszac z sola, wysypac na stolnice, zrobic posrodku wglebienie. Maslo pokroic na male kawalki i razem z kakao, jajkiem, cukrem i ok. 3-4 lyzkami zimnej wody* dodac do maki. Szybko zagniesc gladkie ciasto, uformowac kule, owinac ja folia spozywcza i wlozyc na 30 min. do lodowki.

Dno tortownicy wylozyc papierem do pieczenia, boki posmarowac maslem. Schlodzone ciasto rozwalkowac na okrag wiekszy niz srednica tortownicy i wylozyc nim tortownice formujac wysoki brzeg (do mniej wiecej 2/3 wysokosci tortownicy).**

Piekarnik rozgrzac do temp. 180°C. Ser zmiksowac z jajkami, cukrem i cukrem waniliowym na kremowa mase. Dodac make ziemniaczana, wymieszac. Mascarpone przelozyc do drugiej miski, lekko ubic za pomoca trzepaczki, dodac do masy serowej, wymieszac. Wylozyc mase na przygotowany spod, wyrownac powierzchnie.

Przygotowac kruszonke: make wymieszac z kako, kawa i cukrem. Dodac maslo pokrojone na male kawalki, szybko zagniesc miedzy palcami kruszonke. Wylozyc ja rownomiernie na mase.

Wstawic tortownice do nagrzanego piekarnika i piec 45-50 min. Wystudzic na kuchennej kratce. Wstawic na noc do lodowki. Przed podaniem mozna oproszyc sernik cukrem pudrem.


* nalezy uwazac dodajac wode, poniewaz ciasto moze byc zbyt lepkie i bedziemy miec problem z wylozeniem nim tortownicy (lepiej dac mniej wody i ew. dolac jeszcze troche jesli stwierdzimy, ze ciasto jest zbyt suche)
** ja nigdy nie rozwalkowuje ciasta, zawsze wylepiam nim dno i boki urywajac po kawalku ciasta i dociskajac dlonmi

Komentarze

Just Megik pisze…
Sernikowa rozpusta! :)
Wypróbowywanie przepisow przed świętami lubię prawie tak bardzo, jak same święta :-) A srnik zawsze i wszędzie.
Wiewióra pisze…
rozmarzyłam się :) bardzo apetyczny! idę na kawę...
gin pisze…
Ależ on wspaniale wygląda... Zjadłabym :)
Cukry Proste pisze…
Wygląda obłędnie!
Olka pisze…
Piękny, po prostu idealny i kuszący.
Olimpia Davies pisze…
Wspaniały, nie skończyłabym na jednym kawałku:-)
Łucja pisze…
Bardzo fajny pomysł z tą kruszonką :) trzeba będzie spróbować !! Pozdrawiam!
madz pisze…
ale piekny! zainspirowalas mnie, zwykle robie serniki z polewa, tym razem zamienie na kruszonke;)
Majana pisze…
Wspaniale wygląda ten sernik!
skoraq cooks pisze…
I po co ja tu do Ciebie wchodziłam. No po co? Po to tylko, żeby mi ślinka pociekła, bo sernik zapowiada się bosko :-)
Amber pisze…
Kremowy sernik jest dla mnie!
Wypróbuję kiedyś na pewno,bo na święta jadę odpoczywać.
Pozdrowienia!
Patrycja Reszko pisze…
Właśnie o takim serniku myślałam na święta. Bardzo smakowity!
zjedz_mnie pisze…
Wygląda obłędnie i bardzo smakowicie :)
Piwo na fajrant pisze…
wyglada smakowicie musze go wyprobowac zapraszam do mnie na bloga
ugotujmyto.pl pisze…
Ale się zaśliniłam.... cudo :)!