Kremowa zupa serowa z figami i grzankami.






Dzis zapraszm na talerz pysznej zupy serowej :) Przepis na te zupe "wpadl" mi w rece calkiem przez przypadek, kiedy przegladalam jedna ze starych gazet z mojej kolekcji. A ze mialam w lodowce nadwyzke zoltego sera i dwie figi pozostale z nie calkiem udanego deseru postanowilam natychmiast ja przygotowac. Wyszla pyszna, mocno kremowa i "mocna" w smaku. Zdecydowanie dla wielbicieli serowych smakow. W polaczeniu ze slodycza fig i chrupiacymi grzankami smakowala rewelacyjnie (w przepisie podana byla tez szynka ja jednak jej nie mialam i nie dodalam do zupy). Mysle, ze taka zupa bylaby doskonala na proszony obiad lub kolacje. Nalezy tylko uwazac na ilosc soli dodawanej do zupy (radze sprobowac zupe przed dodaniem soli, poniewaz bulion i zolty ser tez moga byc slone). W oryginalnym przepisie podane bylo zoltko, ktore rozmieszane ze smietana dodajemy do zupy w celu jej zageszczenia. Ja zoltka nie dawalam, zwiekszylam za to ilosc zoltego sera i w takiej wersji podaje przepis. Polecam :)






Kremowa zupa serowa z figami i grzankami

Skladniki na 4 porcje:
ok. 250 g sera gouda lub innego twardego*
2 pelne lyzki maki pszennej
4 lyzki masla
1 l bulionu (dalam drobiowy)
1/2 szkl. smietany kremowki
peczek natki
1/2 peczka szczypiorku
2 kromki chleba tostowego
1-2 figi
ew. 4 plasterki szynki
sol
bialy pieprz

W garnku roztopic 3 lyzki masla, dodac make i przygotowac zasmazke. Nastepnie polaczyc bulion z zasmazka i gotowac razem 8 min., stale mieszajac. Doprawic do smaku sola i bialym pieprzem.

Ser zetrzec na tarce o duzych oczkach. Wrzucic do rosolu, mieszac, az calkowicie sie rozpusci. Zupe zdjac z ognia. Dodac smietane, wymieszac**.

Roztopic na patelni lyzke masla. Wrzucic pokrojony w kostke chleb tostowy. Zrumienic na malym ogniu. Wlac zupe na talerze, obficie posypac posiekana natka i drobno pokrojonym szczypiorkiem. Do kazdej porcji wlozyc troche grzanek oraz kawalek figi (ew. figi owinietej plasterkiem szynki).






* ilosc zoltego sera mozemy sobie indywidualnie zmieniac, w zaleznosci od tego jak geste lubimy zupy
** do zupy mozna tez dodac 1 zoltko wymieszane ze smietana jak to bylo w oryginalnym przepisie: wtedy dajemy tylko 150 g zoltego sera a po dodaniu smietany z zoltkiem garnek zdejmujemy z ognia - nie gotujemy!
**zrodlo: Pani Domu "Swiateczne potrawy" 1 (2008)

Komentarze

ANIA pisze…
bardzo apetyczna i taka rozgrzewająca:) ja dzisiaj figi kupiłam i jak mi zostanie choć jedna to na pewno przyrządzę taką zupkę:)
Karmel-itka pisze…
czuję się zaintrygowana! ta figa.. niezwykły pomysł!
Olka pisze…
Eksperymentuję z różnymi dodatkami do posypywania zup-kremów, ale na figę bym nie wpadła. Intrygujące...
Aniko pisze…
Zdarzało mi się jeść zupy serowe ale nigdy z figą. Musi być fantastyczna w smaku
Niesamowity przepis!
asieja pisze…
ten dodatek fig kusi mnie najmocniej
ANNA pisze…
Na figi w zupie bym nie wpadła, ale figi moge jeść w każdej postaci.
Na Twoich zdjęciach wygląda obłędnie!
Unknown pisze…
Tak jak przedpiśczyniom ;-) nie zdarzyło mi się jeszcze jeść fig w zupie, ale właściwie czemu nie miałabym spróbować? Szczególnie w serowej.
agnieszka pisze…
Przepyszna zupa i jeszcze piękniejsze zdjęcia Maju ;) Ściskam jesiennie!
słodko-słona pisze…
Wygląda fantastycznie! I jeszcze te chrupiące grzanki i figi! Pycha! :)
pieczarka mySia pisze…
Niebiańska zupa Kochana :) te figi wywołują u mnie wilczy apetyt! :) wszystko pięknie się komponuje :)

Buziaki ;*
Dusia pisze…
ale apetyczna
Monica pisze…
Serowe zupy lubię bardzo, ale że z figami ? To ci dopiero. Intrygujące smaki :)
Maggie pisze…
Wyglada oblednie. Lubie smak sera, wiec mysle, ze moglaby przypasc mi do gustu!
Brenia pisze…
Muszę powiedzieć, że brzmi to wszystko niezwykle apetycznie.. poproszę miseczkę na spróbowanie :)
Kaś pisze…
wspaniale się prezentuje! bardzo ciekawy pomysł z dodakitem fig do zupy serowej
Majana pisze…
Jakie piękne zdjecia Majeczko! Zupka prezentuje się tak smakowicie.:) Mniam.:)
Gosia pisze…
no,to na pewno cos dla mnie :) ja serowa zdecydowanie :) figi tez moga byc ;)

Usciski Majeczko :)
Hania-Kasia pisze…
Kusząco się prezentuje.
nigdy nie jadłam fig, a tym bardziej zupy z ich dodatkiem. aż ciekawa jestem jak ona smakuje ;)
skoraq cooks pisze…
Ja fajny pomysł. Takie trochę rozrzedzone fondue ;-) Ale zapowiada się megasmacznie.
genialna ta zupa, zwłaszcza z tymi kawałkami figi. Bardzo ładnie sie wizualnie prezentuje.
gzik_i_pyry pisze…
Ciekawy przepis :)
Majeczko, wielką ochotę na tę zupkę mam...! 4 figi mi zostały...:)
gin pisze…
Bardzo ciekawy przepis :)
majka pisze…
Ciesze sie bardzo :) A zupa naprawde fajna. Moj M. byl zachwycony smakiem :)

Pozdrowienia.
majka pisze…
:)) I jaki pyszny :))

Pozdrowienia.
majka pisze…
Ja tez pierwszy raz spotkalam sie z takim polaczeniem. Intrygujace i...pyszne!

Pozdrowienia.
majka pisze…
W taki razie musisz sprobowac tej wersji. Naprawde fajne polaczenie.

Pozdrowienia.
majka pisze…
Dziekuje :))

Pozdrowienia.
majka pisze…
:)) Wiec moze ulegniesz? :)

Usciski.
majka pisze…
Dziekuje. Sprobuj takiej zupki, na pewno nie pozalujesz :)

Pozdrowienia.
majka pisze…
Ha ha :)) Sprobuj koniecznie. Naprawde fajne polaczenie :)

Pozdrowienia.
majka pisze…
Dziekuje i sciskam Cie mocno :)
majka pisze…
Dziekuje :) Zupka naprawde jest pyszna :)

Pozdrowienia.
majka pisze…
Dziekuje kochana :) Na wilczy apetyt taka zupka idealna :)

Usciski.
majka pisze…
Mniam mniam :))

Pozdrowienia.
majka pisze…
Dziekuje i pozdrawiam :)
majka pisze…
W takim razie koniecznie musisz spobowac! Na pewno Ci posmakuje.

Usciski.
majka pisze…
Dziekuje Maggie. Sprobuj, to sie przekonasz :))

Pozdrawiam.
majka pisze…
Gdyby tylko zostala...chetnie bym Cie poczestowala :))

Pozdrowienia.
majka pisze…
Dziekuje. Pomysl nie moj tylko z gazety ale ze fajny, to fakt :))

Pozdrowienia.
majka pisze…
Dziekuje Majanko :) Na zupke zapraszam :))

Usciski.
majka pisze…
W takim razie powinna Ci posmakowac A figi dodaja jej tego "czegos" :))

Usciski.
majka pisze…
Dziekuje i pozdrawiam :)
majka pisze…
Ja bardzo lubie figi. Lubie jak trzaskaja mi te male ziarenka miedzy zebami :) A zupa z figami smauje wspaniale. Jesli tylko bedziesz miala okazje, to sprobuj :)

Pozdrowienia.
majka pisze…
Dziekuje Kasiu :)

Pozdrowienia.
majka pisze…
I jest mega smaczne :)) Zadowolona mona mojego M. mowila sama za siebie :))

Pozdrowienia.
majka pisze…
Dziekuje. I smakuje rownie dobrze :)

Pozdrowienia.
majka pisze…
I pyszny :))

Pozdrowienia.
majka pisze…
Moze wpadniesz? :) A moze zrobisz sobie taka zupke? Wybor nalezy do Ciebie :))

Usciski.
majka pisze…
I jak juz pisalam smaczny :))

Pozdrowienia.
katarzynka pisze…
Zupa serowa jest jedną z najlepszych. Ja robię w wersji mniej "szlachetnej" :)
Twoja wygląda fantastycznie, a dodatek fig to super pomysł.