Zupa z cukinia i miesnymi pulpecikami



Otwarcie przyznaje, ze jestem wielbicielka cukinii :) Lubie ja w kazdej postaci: smazona, nadziewana i zapiekana, w zapiekankach warzywnych czy tarteletkach. Kiedy tylko znalazlam przepis na te zupe wiedzialam, ze musze go wyprobowac. Zupe robilam juz kilka razy i zawsze nam smakowala. Ta pyszna, kremowa zupa z cukinii i ziemniakow jest swietnym obiadowym daniem na chlodne dni. Smacznym i sycacym uzupelnieniem sa tu pulpeciki z mielonego miesa. Jesli lubicie cukinie, ta zupa powinna Wam smakowac :) Polecam.



Zupa z cukinia i miesnymi pulpecikami

Skladniki na 2 porcje:
1 cebula
1 zabek czosnku
1 cukinia (250 g)
400 g ziemniakow
1 lyzeczka bulionu warzywnego (instant)


Pulpeciki:
200 g mielonego miesa wolowego
1 lyzeczka chudego twarozku (dalam quark)
1 lyzka bulki tartej
sol
pieprz
1 lyzeczka oliwy

2-3 galazki natki pietruszki
1-2 lyzeczki soku z cytryny

Cebule i czosnek obrac, drobno posiekac. Cukinie umyc, osuszyc, pokroic w nieduza kostke. Ziemniaki obrac, umyc i rowniez pokroic w nieduza kostke. Wszystkie warzywa wrzucic do garnka, zalac 1/2 l wody, dodac bulion, zagotowac i gotowac pod przykryciem przez ok. 20 min.

W miedzyczasie mielone mieso wymieszac z twarozkiem i bulka tarta, przyprawic do smaku sola i pieprzem a nastepnie uformowac kuleczki wielkosci orzecha wloskiego. Rozgrzac oliwe na patelni, podsmazyc pulpeciki ze wszystkich stron na rumiano (ok. 5 min.).

Natke oplukac, osuszyc, posiekac. Z ugotowanych warzyw odlozyc 2-3 lyzki warzyw w kawalkach, pozostale warzywa zmiksowac za pomoca blendera. Przyprawic do smaku sola, pieprzem i sokiem z cytryny.

Rozlac zupe do miseczke. Podawac z kawalkami odlozonych wczesniej warzyw i miesnymi pulpecikami. Posypac posiekana natka pietruszki.


*zrodlo przepisu: gazeta "Lecker"

Komentarze

Panna Malwinna pisze…
ja cukinię pokochałam ubiegłego lata. i żałuję, że tak późno. fajny ten dodatek klopsików, ogólnie zupka wygląda tak wiosennie i świeżo;)

pozdrawiam
aga pisze…
cukinie bardzo lubie, wiec na taka zupke to pisze sie z przyjemnoscia:) i to na dwie miseczki:)
Karmel-itka pisze…
taka letnia.
och, wspaniałe wspomnienie wakacji!
grazyna pisze…
Mniam, mnie na pewno by smakowała :)
Gosia pisze…
Zupka marzenie :)
Daria i Jarek pisze…
U mnie cukinia nigdy nie byla pierwszoplanowym warzywem... ale skoro do szpinaku przekonalam sie po 20 latach to i do cukini czas najwyzszy!!!

Twoja zupa to swietny pomysl na comfort food...
rain.drop pisze…
Genialna zupka! :)
wiosenka27 pisze…
Pyszna zupka, chętnie bym ją zjadła:)
Ag pisze…
Cukinia sama w sobie nie jest szałowa. To warzywo, które lubi towarzystwo. Moja teoria głosi, że dopiero w towarzystwie innych warzyw można docenić cukinię staje się wtedy kremowa, jest doskonałym uzupełnieniem zup czy zapiekanek.
Beata pisze…
Kapitalny przepis! Koniecznie do wypróbowania
Kasia pisze…
Te pulpeciki wyglądają tu wspaniale! :-) Lubię takie zupki. Uściski!
Kuba pisze…
Bardzo fajna zupa - chętne zjadłbym teraz taką. A tu jeszcze półtorej godziny do obiadku :-(
Pozdrawiam!
lubię zupę cukiniową a z pulpecikami jeszcze nie próbowałam...ale wszystko przede mną...:))
Pozdrawiam.
Anonimowy pisze…
Zupa z pulpecikami? Nie spotkałam się jeszcze z czymś takim, ale ogromnie mi się podoba! :)
Amber pisze…
Majko, bardzo mi się ta zupa podoba.Super połączenia.A cukinię bardzo lubię i dużo jej w sklepach.
An-na pisze…
Już widzę, że ja też jestem wielbicielką tej zupy. Bo wielbicielką cukinii jestem od dawna!

Piękna zupa, Majko :)
Ivon pisze…
Pozwól, że zmałpuję tą zupę od Ciebie. Wygląda obłędnie !!! To dopiero musi być niebo w gębie. Prawdziwa uczta :)
thiessa pisze…
Majko swietny przepis. Kopjuje i idzie do wyprobowania.
kabamaiga pisze…
Ja cukinię jak najbardziej w każdej postaci. Moje chłopaki już niestety niekoniecznie.
Majana pisze…
Jaka pyszna zupka! Uwielbiam cukinię, mogłabym ją pożerać tonami. Zapisuję przepis:)
Pozdrawiam Majeczko:*
Agatka pisze…
Też się dołączam do fanów cukinii... w każdej postaci:) Zupka wygląda super. Pozdrawiam!
piegusek1976 pisze…
pyszna zupka w sam raz na taka pogodę- u nas mróz aż szczypie w nos :) pozdrawiam serdecznie
Paula pisze…
szczerze, to nie wyobrażam sobie smaku cukiniowej zupy, ale wygląda pysznie i cudnie kremowo
buruuberii pisze…
Ooo Majka, tez wiesz mam ostatnio ochote na cukinie, niewazne ze srodek zimy :) Pozdrowienia sle :)
karoLina pisze…
Też lubię cukinię i nawet dzisiaj spojrzałam w odpowiednim miejscu, czy da się ją kupić (da ;) Zupa na pewno jest pyszna i rozgrzewająca, a klopsiki dodają jej treści, więc cały obiad gotowy. Ale zostaje trochę miejsca na deser.
peggykombinera pisze…
zaskoczyłaś mnie tą odsłoną zupy z cukinią. muszę spróbować. razem z pulpecikami. Kusząca propozycja:)