Sernik z malinami i beza.



Od dluzszego juz czasu mialam ochote na sernik. Nie potrafilam jednak zdecydowac sie na jaki. Z owocami, karmelem? A moze kawowy lub na zimno? Przepisow na pyszne serniki jest bardzo duzo wiec wybor nie byl latwy. Kiedy jednak zobaczylam ten przepis wiedzialam od razu, ze to jest wlasnie to. Maliny zatopione w serowej masie i do tego pyszna chrupiaca beza. Ten sernik moge Wam z czystym sumieniem polecic :) Jest naprawde pyszny. Dzieki dodatkowi malin i skorki startej z cytryny sernik nabiera kwaskowego posmaku. Staje sie lekki i odswiezajacy. Calosc swietnie wspolgra z chrupiaca i slodka beza. Sernik zapada sie lekko posrodku ale to wglebienie zostaje wypelnione przez beze. Sernik upieklam wieczorem a potem studzilam go przez cala noc w uchylonym piekarniku. Nastepnego dnia moglismy cieszyc sie juz jego smakiem do porannej kawy :)




Sernik z malinami i beza

Skladniki na tortownice o srednicy 24 cm*:
8 jajek
215 g masla
350 g cukru
170 g masla
500 g kremowego twarozku (uzylam quarku)
2 op. cukru waniliowego (dalam 2 lyzeczki wlasnorecznie zrobionego cukru waniliowego)
1 niewoskowana cytryna
15 g maki ziemniaczanej
250 g swiezych malin
1 lyzeczka soku z cytryny
1 lyzeczka cukru pudru
tluszcz do formy

1 jajko rozbic, oddzielic zoltko od bialka. Bialko odstawic na bok. Zoltko wrzucic do miski, dodac 200 g maki, 50 g cukru, 125 g masla i 1 lyzke zimnej wody. Zagniesc gladkie ciasto. Owinac folia przezroczysta i wlozyc na 30 min. do lodowki.

Piekarnik nagrzac do temp. 200°C. Schlodzone ciasto wyjac z lodowki, rozwalkowac na okrag o srednicy wiekszej od srednicy formy. Tortownice posmarowac maslem, wylozyc ciasto formujac brzeg wysoki na 5 cm. Ponakluwac ciasto widelcem, przykryc papierem do pieczenia. Wysypac na wierzch groch lub fasole i zapiec w nagrzanym piekarniku przez ok. 20 min.

W miedzyczasie stopic 20 g masla, wystudzic. 7 jajek rozbic, oddzielic zoltka od bialek. 1 bialko odstawic na bok (dodac je do tego, ktore juz odstawilismy wczesniej). Z pozostalych bialek ubic sztywna piane, dodajac 30 g cukru. Zoltka wrzucic do miski, dodac ser, 150 g cukru, cukier waniliowy, skorke starta z cytryny, 15 g maki pszennej i make ziemniaczana. Wszystko dobrze razem wymieszac. Na koniec dodac roztopione maslo i piane z bialek.

Podpieczony spod wyjac z piekarnika, usunac groch (fasole) i papier. Wylac na spod 1/4 serowej masy, ulozyc maliny, zalac pozostala masa. Obnizyc temp. w piekrniku do 175°C. Wstawic ciasto, piec na drugim poziomie od dolu przez ok. 45 min.

Odstawione wczesniej bialka ubic na sztywna piane ze 120 g cukru**. Wlac sok z cytryny. Po 30 min. pieczenia wylozyc na sernik ubita piane, zostawiajac po bokach 2 cm wolny brzeg. Wstawic sernik z powrotem do piekarnika, piec pozostale 15 min.

Po upieczeniu pozostawic sernik jeszcze przez 5 min. w zamknietym piekarniku a nastepnie wystudzic. Przed podaniem posypac cukrem pudrem.



* w przepisie podana byla tortownica o srednicy 26 cm jednak ja upieklam sernik w tortownicy o rednicy 24 cm (chcialam aby byl wyzszy)

** beze zrobilam z 4 bialek dlatego jest taka wysoka ale z powodzeniem mozna ja zrobic wg przepisu tylko z 2 bialek.

*** wybaczcie zdjecia, zawsze jak staram sie aby wyszly aparat odmawia mi posluszenstwa :))

**** przepis pochodzi z niemieckiej gazety "Laura. Backen"

Komentarze

wiosenka27 pisze…
Ojej, wygląda rewelacyjnie!!
Przepis zapisałam i napewno wypróbuję:)
Pozdrawiam:)
Ciastella pisze…
piękny jest ten Twój serniczek, wygląda rewelacyjnie;D zapiszę sobię przepis;)
aga pisze…
wyglada bardzo dostojnie:) na pewno jest pyszny:) maliny i beza i ser, to jest smakowite polaczenie:)
Izaa pisze…
wygląda bardzo pysznie...;)
kasiaaaa24 pisze…
Wygląda przepięknie. Wspaniale. U mnie już ciężko z malinami, a szkoda bo robi wrażenie :)
ewena pisze…
To ja już chyba wiem, jaki będzie mój następny sernik. Super!:)
Anonimowy pisze…
wygląda bardzo dostojnie. faktycznie robi wrażenie
pozdrawiam;*
viridianka pisze…
o jaaa! on jest wielki! przepiękny i ta beza, od niej bym zaczęła (:
asieja pisze…
wciąż nie mogę się nadziwic ile jest pysznych wersji tego ciasta o jednej nazwie. to Twoje wygląda bardzo urokliwie.
kornik pisze…
A zdjęcia sa bardzo apetyczne, to ostatnie w szczególności! Piękny sernik!
Anonimowy pisze…
Ależ cudowny! I ja od dłuższego już czasu mam ogromną ochotę na sernik. Ale nie mam okazji, by go upiec, niestety...

Pozdrawiam! :)
Danuta pisze…
zdjęcia bardzo zachęcają na jego upieczenie (:
Ivon pisze…
Ty to mi potrafisz smaka narobić ! No wygląda obłędnie.
piegusek1976 pisze…
nie było mnie zdaje sie tylko chwilke a u ciebie takie pyszności :) pozdrawiam pourlopowo :)
Gosia pisze…
Maju....lece na kawaleczek...drzwi juz otwieraj.....
Pysznie..przepysznie sie prezentuje...
Pozdrawiam cieplutko :)
Liska pisze…
Wygląda po prostu królewsko! Naprawdę piękny.
Komarka pisze…
Majka, cudo po prostu! Wysoki, dostojny i do tego sernik :)
Majana pisze…
Majeczko, sernik wygląda obłędnie! Jest taki wysoki, puszysty, bardzo mi się podoba :) Ślinka cieknie.

Pozdrowienia:)
Paula pisze…
cudownie się prezentuje! i jeszcze taka wysoka ta beza! mniam :)
Szarlotek pisze…
Sernik z malinami.... Ty wiesz jak kusic takiego łasucha jak ja ;D Zapisuję, bo bardzo fajnie wyglada a cytrynowa nuta , to moja ulubiona :)
majka pisze…
wiosenka27 - dzeikuje. Naprawde polecam bo sernik jest pyszny :)

Ciastella - dziekuje. Zapisuj :)

aga - swietne okreslenie "dostojny" :) I pyszny :))

Izaa - jak wyglada, tak smakuje :)

kasiaaaa24 - dziekuje. Mysle, ze mozna uzyc tez malin mrozonych (tylko ja bym ich nie rozmrazala przed dodaniem do ciasta).

ewena - ciesze sie :)

malgo. - dziekuje :)

viridianka - mozesz zaczac od czego chcesz :) Czestuj sie :))

asieja - prawda? Zawsze mam straszny problem z wyborem. Dziekuje.
majka pisze…
kornik - dziekuje :)

Zaytoon - dziekuje. Ja tez mam zawsze problem z pieczeniem bo u mnie nie ma zbytnio amatorow na slodycze :)

danusia - moze i Ciebie zacheca? Kto wie :))

Ivon - dzieki. Ja robie smaka Tobie a Ty mnie :)

piegusek1976 - fajnie, ze juz jestes :) Mam nadzieje, ze urlop sie udal :))

Gosia - drzwi juz otwarte na osciez :) Wpadaj!

Liska - dziekuje :)

Komarka - dziekuje. Szkoda, ze to tylko sernik :)

majana - dziekuje. Moze sie zamienimy na serniki? :)

Paula - dziekuje.

Szarlotek - mam nadzieje, ze bedzie Ci smakowac. Jesli tam kiedys w baaaaaardzo odleglej przyszlosci go upieczesz :))
magda k. pisze…
Maju ale szalejesz :) cudowny ten sernik, ni jak nie mogę się oprzeć, będzie trzeba zaszaleć i również takie cudo przygotować :)
An-na pisze…
Dużo dobroci!
Cezonia pisze…
O kurza twarz! Co ja pisze... boskie oblicze raczej hehe. Zatkało mnie na sam widok i głupty piszę :) Jaka piękna beza Ci wyszła! Raaany, idę, nie patrzę bo zazdroszczę :P
pinkcake pisze…
Przeeeeepiękny!
A brateczka też pożarliście? :)
majka pisze…
magda k. - odrobina szalenstwa nie zaszkodzi :) Zaszalej i Ty :))

An-na - :))

Cezonia - ha ha :)) Ale mnie rozbawilas tym komentarzem :)

pincake - dzieki. Brateczka nie zezarlismy :) My z tych antykwiatowych jestesmy :)
Szarlotek pisze…
To nie będzie tak odległe, bo okazja się kroi tuż , tuż :)
Kaś pisze…
beza jest nieziemska! muszę kiedyś zrobić taką ;)
myniolinka pisze…
z malinami ... chodzi ostatnio za mną taki... bardzo kusząca propozycja!