Salatka z ciecierzycy z mozzarella i cytrynowym vinegretem



Ta salatka jest moja mala propozycja w ramach "Tygodnia z ciecierzyca". Musze sie przyznac, ze pierwszy raz jadlam ciecierzyce i jej smak mnie raczej nie zachwycil. Jednak w polaczeniu z pomidorami i cytrynowym sosem tworzy ciekawa i orzezwiajaca kompozycje. No i poza tym jest bardzo sycaca.

Skladniki na 4 porcje:
1 puszka ciecierzycy (850 ml)
2 czerwone cebule
400 g pomidorkow koktajlowych
2 opakowania mozzarelli (po 125 g)
1 peczek szczypiorku
  
Cytrynowy sos vinegret:
3 lyzki soku z cytryny
1 lyzka octu z bialego wina
sol
pieprz
1/2 lyzeczki cukru
2 lyzeczki pesto (ze sloika)
3 lyzki oliwy z oliwek

Ciecierzyce przeplukac zimna woda, osaczyc na sicie. Cebule obrac, pokroic w cienkie krazki. Pomidorki umyc, przekroic na polowki. Mozzarelle osaczyc z zalewy, pokroic na plasterki.

Przygotowac sos: szczypiorek umyc, drobno pokroic. Wymieszac razem sok z cytryny, ocet winny, sol, pieprz i cukier. Dodac pesto i posiekany szczypiorek, jeszcze raz wymieszac.

Ciecierzyce, cebule i pomidory wymieszac z vinegretem. Oblozyc pokrojona mozzarella. Podawac z ciabatta.


*przepis pochodzi z niemieckiego czasopisma "Lecker"

Komentarze

mniam, aż sie głodna zrobiłam :)
szkoda, ze jej smak cię nie zachwycił, ale co osoba to inne gusta ;)
Gosia pisze…
alez pysznie wyglada :))
ja w sumie nie przepadam za cieciorka,ale püostanowilam,ze tez cos przyrzadze :)
Konsti pisze…
Piekny zestaw, bardzo apetyczny! Moim zdaniem smak ciecierzycy z puszki jest zupelnie inny od ciecierzycy naturalnej. Ta ostatnia jet wg mnie lepsza, zdecydowanie! Jak masz ochote, to sprobuj cos ugotowac ze zwykla ciecierzyca wczesniej namoczona w wodzie i porownaj smaki, moze bardziej przypadnie Ci do gustu... Pozdrawiam!
popieram Konsti :)
namocz ciecierzycę na noc, następnego dnia wymień wodę i ugotuj :)
Olalala pisze…
Mniam, mniam! Pysznie wygląda :). Tylko mozarella mi tam do szczęścia potrzebna, bo nie lubię :/. Ale za to cieciorkę uwielbiam :)!
Casia pisze…
Skoro za ciecierzycą nie przepadasz a sałatka Ci smakowała, to pewnie takiej wielbicielce tych "groszków" jak przypadła by do gustu idealnie :)
majka pisze…
aga-aa, Konsti - dzieki za dobra rade, nastepnym razem sprobuje gotowanej soczewicy :-)

Gosi@ - dziekuje :-)

Olalala - w takim razie ta salatka to cos dla Ciebie :-) Bez mozzarelli rzecz jasna :-)

Casia - mysle, ze przypadlaby Ci do gustu :-) Moj maz tez sie zachwycal, szczegolnie dodatkiem cytrynowego sosu :-)
Hania-Kasia pisze…
Często robię sałatki z cieciorką, ale z dodatkiem mozarelli jeszcze nie robiłam. Poddałaś mi nowy pomysł - dzięki!